Möjligheternas mötesplats

Skogsnolia får goda betyg från både utställare och besökare. Vissa kallar den till och med möjligheternas mötesplats.

– En kundundersökning vi gjorde efter senaste mässan visade att 97 procent av besökarna är nöjda över besöket och att 84 procent av utställarna såg det som självklart att delta på mässan, säger Skogsnolias projektledare Kristin Olsson.

Skogsnolia, som samlar många av de viktigaste aktörerna inom svenskt skogsbruk, har stor betydelse som mötesplats för skogsnäringens aktörer.

Betydelsen visar sig även i statistiken från den enkät som görs efter mässan. Fyra av fem anser att Skogsnolia har stor betydelse för dem. Hela 97 procent är nöjda med mässbesöket och 85 procent anser att Skogsnolia är en bra mötesplats för att skapa nya affärskontakter.

– Vi är duktiga på att hitta rätt målgrupp och attrahera de människor och utställare som bidrar till att göra Skogsnolia till en mötesplats som skapar utveckling och där det görs affärer, säger projektledaren Kristin Olsson.

Hon berättar att en av de saker många utställare gillar bäst med Skogsnolia är närheten till sina kunder.

– Besökarna hinner med att se på utställarnas produkter och ta sig tid i deras montrar, samtidigt som utställarna hinner med att prata med besökarna. Många berättar också att Skogsnolia är en av de alla trevligaste mässorna de ställer ut på.

Enligt Skogsnolias projektledare är just det omdömet ett viktigt mål även för kommande mässor.

– En utställare kallade Skogsnolia för möjligheternas mötesplats och det är precis vad vi är. Här har man kunnat möta skogschefer, entreprenörer, skogsvårdare, forskare och skogsägare i samma monter. Det är möjligt tack vare en mötesplats som är lagom stor, förklarar Kristin Olsson.

 

 

LookingUp